Diğer Hastalıklarda DBS (Deep Brain Stimulation)

Obsesif kompülsif bozuklukta beyin pili tedavisi

Obsesif kompülsif bozukluk psikiyatrik bir hastalık olup takıntılı düşünce ve dürtüler anlamına gelen obsesyon ile yineleyici zihinsel eylemler ve davranışlar anlamına gelen kompulsiyon davranışlarının bir arada olduğu hastalıktır. Psikiyatri uzmanları tarafından her türlü ilaç tedavisinin uygulanmasına rağmen dirençli olan vakalarda beyin pili yöntemi alternatif bir tedavi olarak uygulanabilmektedir. Amerika ve Avrupa kıtasında belirli kriterleri dolduran obsesif kompülsif hastalarda beyin pili yöntemi kullanılmaktadır. Ülkemizde sosyal güvenlik kurumu tarafından henüz geri ödeme kapsamında değildir.

Tourette Sendromunda beyin pili tedavisi

Tourette sendromu, tik olarak adlandırılan, hastaların kontrol edemedikleri ani hareketler veya sesler çıkarmasına neden olan nöropsikiyatrik bir hastalıktır. Tedavisi psikiyatri uzmanlarınca yapılmakla birlikte dirençli vakalarda Amerika ve Avrupada beyin pili yöntemi tikleri durdurmak için uzun yıllardır kullanılmaktadır. Ülkemizde Sosyal güvenlik kurumu tarafından henüz geri ödeme listesinde değildir.

Büşra Hanım – Pil Öncesi ve Pil Sonrası

Uzun yıllardır ses ve hareket tikleri olan hastamızın beyin pili ameliyatı öncesi ve sonrası görüntülerini izliyorsunuz. Tourette sendromu (Tik hastalığı); hastaların kontrol edemedikleri ani hareketler veya sesler çıkarmasına neden olan nöropsikiyatrik bir hastalıktır. Tedavisi psikiyatri uzmanlarınca yapılmaktadır. İlaca dirençli vakalarda beyin pili ameliyatları tikleri kontrol altına almakta oldukça başarılıdır.

Epilepsi

İlaca dirençli epilepsinin ilk tedavisinde rezektif cerrahi ön plandadır. Ancak rezektif cerrahinin uygulanamayacağı, iki taraflı ya da yaygın epileptik odağı olan, epileptik odağın önemli beyin alanlarına komşuluğu bulunan ya da epilepsi öyküsü olmasına rağmen anatomik bozukluğun belirsiz olduğu olgularda alternatif tedavi yöntemleri gerekmektedir. Derin Beyin Stimülasyonu (DBS), epilepsi hastalığının tedavisinde günümüzde popülerliği giderek artmakta olan alternatif tedavi yöntemlerinden biridir.